Pitbull-uutisia. Ajankohtaisia uutisia meiltä ja maailmalta.

Pitbull-uutisia vuodelta 2019 >>> 2018

Näin koulutettiin pitbulleja vuonna 1932 (15.7. 2019)

Tässä hauska video, jossa herra Harry Lucenay näyttää miten on kouluttanut amerikanpitbullterrieriä. Harvinainen kuvatallenne on vuodelta 1932. Osaamistaan ja treeninkejään näyttää yksi tuon ajan kuuluisimpia ja suosituimpia elokuvatähtiä, Pete the Dog, joka tunnettiin myös nimellä »Bullseye».

Katso video tästä linkistä, napsauta tästä.

Kesäkiirettä pukkaa (30.6. 2019)

Paahtava keskikesä jatkuu. Koiranilma! Ainakin purjehtivan pitbullin mielestä. Muista vesillä aina veneilyliivit.
Kesälomien vuoksi Spyry-yhdistyksen sivut ovat takkuilleet mutta nyt sisääkirjautumisen tulisi toimia kuin vettä vaan! Sivuille pääset tästä linkistä.

Ostomyynti ja jäsensivut (1.6. 2019)

Ihka uutta, pitbullyhtisyksellä on nyt ostomyyntisivut, joissa voi ilmoittaa koirista ja koiratarvikkeista. Kuka tahansa saa ilmoittaa ja ilmaiseksi.

Toinen uusi asia on jäsensivut. Pienet mutta hyvät jutut ovat siellä kaikille niille, joiden mielestä pitbullit ovat hienoja koiria.

Sivuille pääset tästä linkistä.

Iloista vappua! (1.5. 2019)

Vihdoinkin vappu, jota olemme kaikki odottaneen. Eikä ollenkaan hassummat kelit. Aurinkoa, ei räntää tai lunta ainakaan vielä. Juuri sellaista kuin mitä meidän urheilulliset koirat tykkääväät parhaiten.

Kohta on kurat poissa ja järjestetään kevään ensimmäiset tapaamiset. Kaikki pitbullit tervetulleita!!!

SPYRY-julkaisu tullut taas tuutista ulos. Lue tästä >>>

Hyvää pääsiäistä pitbulleille! (18.4. 2019)

Iloista ja kivaa pääsiäistä kaikille amerikanpitbulleille ja pitbullien ystäville. Nyt se on, pääsiäinen! Paras aika vuodesta koska nyt saa syödä munia, mämmiä ja herkkuja. Pitbulleille lammasta, totta kai!

Jos on pääsiäisenä aikaa niin nyt on mahdottoman hyvä tilaisuus tehdä reipas ulkoilulenkki koiran kanssa. Etelä-Suomessa ei ole lunta kuin ehkä varjoisimmissa paikoissa. Aurinkoa riittää ennusteiden mukaan kaikille! Ole tarkkana metsässä, tämä on se aika vuodesta kun sammakot ja kyykäärmeet heräilevät kevääseen. Viettämään pääsiäistä nekin.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Eläinlääkäreissä suuret hintaerot (8.3. 2019)

Sama toimenpide, samalla lopputuloksella voi olla hyvin paljon erihintainen. Hintaero voi olla jopa yli 10-kertainen, tiedossa on yksittäistapauksia, joissa hintaero on ollut yli 100-kertainen. Suomessa.

Kyse ei ole rahanahneista tai bisnestä tekevistä eläinlääkäreistä vaan hintaeroihin ja koviin hintoihin on monia syitä. Nykyään lemmikeille tehdään myös paljon sellaisia toimenpiteitä ja tutkimuksia, joita ei ennen tehty ollenkaan. Käytössä saattaa olla kalliita laitteitta tai tutkimuksia.

- Kokenut eläinlääkäri pystyy kuulemaan monet sydänviat ja -ongelmat pelkällä stetostkoopilla siinä missä toinen eläinlääkäri käyttää kallista doppler-ultraäänitutkaa. Sama lopputulos, hintaero voi olla 50 - 500 euroa.
- Yksi eläinlääkäri toteaa koiran anemian katsomalla koiran ikeniä, toinen ottaa verikokeita ja teettää laboratorianalyysit. Sama lopputulos, hintaero voi olla 10 - 200 euroa.
- Koiran lohjennut hammas korjataan eläinlääkäriasemalla monen vastaanottokäynnin monimutkaisella juurihoidolla vaikka toinen eläinlääkäri toteaa, ettei asialle tarvitse tehdä mitään. Hintaero 50 - 5000 euroa!

Tällä hetkellä pahimmat ja kalleimmat eläinlääkäritoimenpiteet ovat täysin turhat toimenpiteet, jopa leikkaukset. Näitä on tiedossa paljon.

Koiranomistajan tulee olla hintatietoinen ja tarkka. Jos laitat suuret summat eläinlääkäritoimenpiteisiin niin se raha on jostakin muusta pois. Ole jämäkkä, kysy etukäteen mitä toimenpide maksaa. Tee selvitystyötä ja kysy eri eläinlääkäreiltä.

Omistajan tulee olla tarkka varsinkin jos ehdotettu toimenpide on kallis, lopullinen tai iso toimenpide. Kysy muita mielipiteitä, ole valmis näkemään vähän vaivaa koirasi puolesta!

Hyvää ystävänpäivää (14.2. 2019)

Pitbullyhdistys toivottaa kaikille hyvää ystävänpäivää. Tuplahyvää kaikille pitbullien ystäville!

Katso lisää hienoja kuvia täältä ->> http://www.mypitbullfriend.com/blog/2016/2/15/pit-bulls-that-love-valentines-day

Pitbull-uutisia vuodelta 2019 >>> 2018