Pitbull-uutisia. Ajankohtaisia uutisia meiltä ja maailmalta.

Pitbull-uutisia vuodelta 2019 >>> 2018

Iloista vappua! (1.5. 2019)

Vihdoinkin vappu, jota olemme kaikki odottaneen. Eikä ollenkaan hassummat kelit. Aurinkoa, ei räntää tai lunta ainakaan vielä. Juuri sellaista kuin mitä meidän urheilulliset koirat tykkääväät parhaiten.

Kohta on kurat poissa ja järjestetään kevään ensimmäiset tapaamiset. Kaikki pitbullit tervetulleita!!!

SPYRY-julkaisu tullut taas tuutista ulos. Lue tästä >>>

Hyvää pääsiäistä pitbulleille! (18.4. 2019)

Iloista ja kivaa pääsiäistä kaikille amerikanpitbulleille ja pitbullien ystäville. Nyt se on, pääsiäinen! Paras aika vuodesta koska nyt saa syödä munia, mämmiä ja herkkuja. Pitbulleille lammasta, totta kai!

Jos on pääsiäisenä aikaa niin nyt on mahdottoman hyvä tilaisuus tehdä reipas ulkoilulenkki koiran kanssa. Etelä-Suomessa ei ole lunta kuin ehkä varjoisimmissa paikoissa. Aurinkoa riittää ennusteiden mukaan kaikille! Ole tarkkana metsässä, tämä on se aika vuodesta kun sammakot ja kyykäärmeet heräilevät kevääseen. Viettämään pääsiäistä nekin.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Eläinlääkäreissä suuret hintaerot (8.3. 2019)

Sama toimenpide, samalla lopputuloksella voi olla hyvin paljon erihintainen. Hintaero voi olla jopa yli 10-kertainen, tiedossa on yksittäistapauksia, joissa hintaero on ollut yli 100-kertainen. Suomessa.

Kyse ei ole rahanahneista tai bisnestä tekevistä eläinlääkäreistä vaan hintaeroihin ja koviin hintoihin on monia syitä. Nykyään lemmikeille tehdään myös paljon sellaisia toimenpiteitä ja tutkimuksia, joita ei ennen tehty ollenkaan. Käytössä saattaa olla kalliita laitteitta tai tutkimuksia.

- Kokenut eläinlääkäri pystyy kuulemaan monet sydänviat ja -ongelmat pelkällä stetostkoopilla siinä missä toinen eläinlääkäri käyttää kallista doppler-ultraäänitutkaa. Sama lopputulos, hintaero voi olla 50 - 500 euroa.
- Yksi eläinlääkäri toteaa koiran anemian katsomalla koiran ikeniä, toinen ottaa verikokeita ja teettää laboratorianalyysit. Sama lopputulos, hintaero voi olla 10 - 200 euroa.
- Koiran lohjennut hammas korjataan eläinlääkäriasemalla monen vastaanottokäynnin monimutkaisella juurihoidolla vaikka toinen eläinlääkäri toteaa, ettei asialle tarvitse tehdä mitään. Hintaero 50 - 5000 euroa!

Tällä hetkellä pahimmat ja kalleimmat eläinlääkäritoimenpiteet ovat täysin turhat toimenpiteet, jopa leikkaukset. Näitä on tiedossa paljon.

Koiranomistajan tulee olla hintatietoinen ja tarkka. Jos laitat suuret summat eläinlääkäritoimenpiteisiin niin se raha on jostakin muusta pois. Ole jämäkkä, kysy etukäteen mitä toimenpide maksaa. Tee selvitystyötä ja kysy eri eläinlääkäreiltä.

Omistajan tulee olla tarkka varsinkin jos ehdotettu toimenpide on kallis, lopullinen tai iso toimenpide. Kysy muita mielipiteitä, ole valmis näkemään vähän vaivaa koirasi puolesta!

Hyvää ystävänpäivää (14.2. 2019)

Pitbullyhdistys toivottaa kaikille hyvää ystävänpäivää. Tuplahyvää kaikille pitbullien ystäville!

Katso lisää hienoja kuvia täältä ->> http://www.mypitbullfriend.com/blog/2016/2/15/pit-bulls-that-love-valentines-day

Pitbull-uutisia vuodelta 2019 >>> 2018